Image Caption

රාම රාවණා යුද්ධයේ සිතුවමක්

Image Caption

සක්වල චක්‍රයේ අභිරහස

Image Caption

යුද්ධය පිළිබිඹු කරන පැරණි කැටයමක්

  • ප්‍රවර්ග
    ප්‍රවර්ග ප්‍රවර්ග සියල්ල ලැයිස්තුවක් ලෙස පෙන්වයි.
  • ප්‍රවර්ග
    ප්‍රවර්ග සම්බන්ධිත ප්‍රවර්ග ලැයිස්තුවක් ලෙස පෙන්වයි.

මෑත කාලීන

දෙරණ නාලිකාවෙන් ප්‍රචාරය කරනු ලබන හෙළ වංශය වැඩසටනේ සිව්වන වැඩසටහන.

"Helawanshaya" "හෙළවංශය"

ඔබෙන් වසන්ව ගිය එසේත් නැත්නම් ඔබෙන් හිතා මතා වසන් කළ ඒ මහා හෙළ ශිෂ්ඨාචාරය, ඓතිහාසික කාරනය යලිත් මතු කරන්නට අපට අවසරයි...

 
වැදුම්: 2406
0

ඊස්ටර් අයිලන්ඩ් දූපත ලොව පුරා ප්‍රසිද්ධ වූයේ වසර දහස් ගණනකට පෙර නිර්මානය කළ ගුප්ත මිනිස් මුහුණු සහිත ශෛලමය මූර්ති නිසාය. ඒවා කවරෙකු විසින් කවර අරමුණක් සඳහා නිර්මාණය කලාදැයි තවමත් කිසිවෙකුත් නොදනී.

එබැවින් ඒ පිළිබඳව මත රාශියක් තිබේ. ඈත අහස දෙස ඒවායේ මුහුණු හරවා තිබෙන්නේ පිටසක්වල පැමිණෙන පිරිසක් බලාපොරොත්තුවෙන් බවටද මතයක් පවතී.

මේ අතර හල්දුම්මුල්ල කළුපහන නිදන්ගොඩ කන්දේ හුදකලාව පැවති ගලපිටගල පාෂාන සැකැස්මද මීට වසර දහස් ගණනකට පෙර දඩයම් යුගයේ මිනිසුන් විසින් මිනිස් හිසක් සහිත මූර්තියක් නිර්මාණය කිරීමට ගත් උත්සාහයක් බවට නවතම මතයක් ඉදිරිපත්වී තිබේ.

ඒ බව පවසන්නේ හල්දුම්මුල්ල වෑ එළිය හුළුතලාවේ හුණුගල් ගුහාවකින් වසර දහස් ගනනකට පෙර පුරාවස්තු සොයාගත් පුරාවිද්‍යා ගවේශක රාජ් සෝමදේව මහත් ප්‍රමුඛ කණ්ඩායම විසිනි. ස්වභාවිකව තැන්පත්වී ඇති අඩි 30ක් පමණ උස ගලක් මත රැඳුණු මෙම පර්වතය කුට්ටිය ප්‍රදේශවාසීන් හැඳින්වුයේ ගලපිටගල යන නමිනි. එම මූර්තියේ මුහුණ තිබෙන්නේ උතුරු කඳුකරය දෙස බලාගන සිටින අයුරිනි.

දඩයම් යුගයේ ජීවත් වූ ශ්‍රී ලාංකිකයින් කෘෂිකාර්මික යුගයට ජීවත්වීම පිළිබිඹු වන සාක්ෂි සහිත ලෙනක් පසුගියදා හල්දුම්මුල්ල, වෑ එළිය ග්‍රාමසේවා වසමේ, වල්මීතලාව ප්‍රදේශයේ පිහිටි හුණුතලාගල ගුහාවේ තිබී සොයාගත් අතර එහි තිබී සොයාගත් පුරාවස්තූන් වසර 4,500-5,000ක් අතර කාලයේ භාවිතා කළ ඒවාය.

එම ගල්ගුහාවෙන් හමුවූ ස්ත්‍රී උඩුකය අනුව එය යාතුකර්ම සිදුකල ගුහාවක් යැයි විශ්වාස කරන අතර එම ස්ථානයේදී ස්ත්‍රීන්ට දරු උපත් ලබාදීම හා ගැබිනියන් ආරක්ෂාව සඳහා කල යාතු සිදුකරන්නට ඇතැයි ද ඔවුන් විශ්වාස කරයි.

එම ලෙනෙක් හමුවූ හුණු මූර්තියේත් ගලපිටගල පාෂාන සැකැස්මෙත් සමාන ලක්ෂන පෙන්නුම් කරන බවත් පර්වත කුට්ටිය මිනිස් මුහුනක් ලෙසින් හඩ ගැන්වීමට වෑයම් කර ඇති බවත් මහාචාර්යවරයා පවසයි.

"මුහුනේ අංග ඉස්මතුකර දැක්වීම සඳහා ඉතාමත් ඕනෑකමින් කළ වෑයමක් ගැන සිතන්නට පුළුවන්. මෙය ස්වභාවික හේතූන් නිසා යම් වෙනස්වීම් වලට භාජනය වී තිබෙනවා. එහෙත් මුඛය ඉස්මතුකිරීම සඳහා කළ වෑයම ඉතාමත් හොඳින් මූර්තිමත් වෙනවා. එහි තොල් පිළිබඳ සලකුණක් ආරක්ෂා වී තිබනවා. මෙම මූර්තියේ නලල මධ්‍යයේ යමක් රඳවා තැබීමට උත්සාහ කල බව විශ්වාස කල හැකි කුහරයක් දක්නට ලැබෙනවා. මෙම හිස නිර්මාණය කර තිබෙන්නේ උතුරු කඳුකරය දෙස බලාගන සිටින ලෙසටයි. රටේ ප්‍රධාන ඉතිහාස ධාරවන්ගෙන් පිටත වූ පරාසයකට අයත් මෙවැනි වැදගත් ස්මාරක කෙරෙහි කඩිනම් අවධානය යොමුවිය යුතුයි"

ඇඟිල්ලෙන් මෙම ගල සෙලවිය හැකි මුත් අත ගසා මෙම ගල සෙලවීමට උත්සාහ කලහොත් සෙලවීමට නොහැකි බවද ප්‍රදේශවාසී පවසයි.

හල්දුම්මුල්ල ගුහාවෙන් හමුවූ හුණු මූර්තිය

Easter Island ලෙස හඳුන්වන දූපතේ පිහිටවා ඇති මූර්තියක්

'ගලපිට ගල' නමින් හැදින්වෙන වසර දහස් ගණනක් තිස්සේ හල්දුම්මුල්ල කළුපහන, නිදන්ගොඩ කන්දේ හුදෙකලාව පැවති පාෂාණ සැකැස්ම මිනිස් නිර්මාණයක් බව පුරාවිද්‍යා මහාචාර්ය රාජ් සෝමදේව පවසයි. එය වසර 5000ක් පැරණි මිනිසුන් මිනිස් හිසක් නිර්මාණය කිරීමට දැරූ ප්‍රයත්නයක් බවට රාජ් සෝමදේව මහතා හදුන්වා දෙයි.

මහාචාර්යවරයා මේ බව හදුනාගත්තේ ඉකුත් දින මේ සම්බන්ධයෙන් කළ ක්ෂේත‍්‍ර ගවේෂණයකදීය. විශාල ගල් පර්වතයක් මතවූ කුඩා ගල් කීපයක් මත සිරස් අතට පිහිටි ඇති පුදුම සහගත ලෙස නොපෙරළී තිබෙන විශාල ගල් පර්වතය මනුෂ්‍ය මුහුණක් ලෙස හැඩගැන්වීමට අතීතයේ කවර හෝ දිනක මිනිසා විසින් වෑයම් කර ඇති බව මහාචාර්ය රාජ් සෝමදේව මහතා පවසයි.

මහාචාර්ය රාජ් සෝමදේව මහතා මෙසේද ප‍්‍රකාශ කළේය.

'අප කළ ක්ෂේත‍්‍ර ගවේෂණයේදී' මනුෂ්‍ය හැඩරුව ඇති හුදකලාව පිහිටි මෙම ගල නිරීක්ෂණය කළා. ස්භාවිකව ගල් කුට්ටි කීපයක් මත ස්භාවිකවම තැන්පත් වී ඇති අඩි 30ක පමණ උසින් යුත් මෙම පර්වත කුටිය මිනිස් මුහුණක් ලෙස හැඩගැන්වීමට වෑයම් කර තිබෙනවා. මුහුණේ අංග ඉස්මතු කර දැක්වීම සදහා ඉතා ඕනෑකමින් කළ වෑයමක් ගැන හිතන්න පිළිවන්.

මෙය ස්වාභාවික හේතූන් නිසා යම් යම් වෙනස්කම් වලට භාජනය වී තිබෙනවා. එහෙත් මුඛය ඉස්මතු කිරීම සදහා දක්වන ලද වෑයම තවමත් හොදින් මුර්තිමත් කරනවා. එහි තොල් පිළිබද සලකුණු තවමත් සුරැකී තිබෙනවා. මෙම මූර්තියේ නළල මධ්‍යයේ තරමක විශාලත්වයෙන් යුත් කුහරයක් දක්නට ලැබීමෙන් පැහැදිලි වන්නේ එහි යමක් රදවා තබන්නට ඇති බවයි.

මෙම මිනිස් හිස උතුරු කදුකරය දෙස බලාගෙන සිටි ආකාරය නිර්මාණය කර තිබෙනවා. මෑතදී හල්දුම්මුල්ල වෑඑළිය හුණුගලාගල ගුහාවෙන් සොයාගත් වසර 5000ක් පමණ පැරණි බව කිව හැකි ගලින් කළ මිනිස් හිස දැක්වෙන මූර්තිය සහ නිදන්ගොඩ මිනිස් හිස මූර්තිය අතර කිසියම් සමානකමක් දක්නට තිබෙනවා. යැයිද මහාචාර්යවරයා සදහන් කළේය.

මෙම ස්ථානය සම්බන්ධයෙන් නිදන්ගොඩ ගම්වැසියන් අතර නොයෙකුත් ජනප‍්‍රවාද පවතී. මෙම මතුපිට ගල ඇගිල්ලෙන් සෙලවුවහොත් සෙලවිය හැකි වුවත් අතගා සෙලවීමට ගියහොත් සෙලවීමට නොහැකි බව එක් ජනප‍්‍රවාදයකි.

උපුටා ගැනීම - http://www.33000.lk/2013/09/Galapitagala-AncientRock.html

වැදුම්: 1671
0

ඓතිහාසික සාධක

"Helawanshaya" "හෙළවංශය" තෙවන වැඩසටහන

දෙරණ නාලිකාවෙන් ප්‍රචාරය කරනු ලබන හෙළ වංශය වැඩසටහනේ තෙවන වැඩසටහන.

ඔබෙන් වසන්ව ගිය එසේත් නැත්නම් ඔබෙන් හිතා මතා වසන් කළ ඒ මහා හෙළ ශිෂ්ඨාචාරය, ඓතිහාසික කාරනය යලිත් මතු කරන්නට අපට අවසරයි..

වැදුම්: 1772
0

කොග්ගල - සිරි ගාර්දියගේ

උතුරුකරයේ ඩෙල්ෆ් දූපතෙහි පිහිටි පැරැණිම ඓතිහාසික සලපතළ මළුවෙහි තිබී ගෙවී ගිය දෙදහස් දහය වසරේ ප්‍රථම වරට හඳුනාගත් සෙල්ලිපියක අන්තර්ගතය හෙළි කළ රජරට විශ්වවිද්‍යාලයේ පුරාවිද්‍යා කථිකාචාර්ය චන්දිම අඹන්වල මහතා ක්‍රිස්තු පූර්ව යුගයේදී පවා ආදි සිංහලයන් උතුරුකරයේ සිටි බවට මේ හුනු ගල් සෙල්ලිපියෙන් අනාවරණය වන්නේ යැයි පවසයි.

දෙදහස් දහය වසරේ යුද්ධයෙන් පසු උතුරේ සංචාරයක යෙදුණු පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුවේ සහකාර අධ්‍යක්ෂ පාලිත වීරසිංහ, මුහුදු පුරාවිද්‍යා ඒකකයේ පුරාවිද්‍යාඥ රසික මුතුකුමාරණ හා කොටස් වෙළෙඳපොළ කළමනාකාරවරයකු වන තුසිත මීගස්කුඹුර යන පිරිස ප්‍රථමවරට මේ විහාරයේ සලපතළ මළුවට අල්ලා තිබූ හුනුගල්වල ලියන ලද සෙල්ලිපි තුන හඳුනා ගනු ලැබ ඇත. පසුගියදා මුහුදු පුරාවිද්‍යා ඒකකය උතුරේ කළ ගවේෂණයක්ද නැවත මේ සෙල්ලිපි දැකබලා එය පින්තූරයට ගෙන ආචාර්ය අඹන්වල මහතාට ඉදිරිපත් කිරීමෙන් පසු එකී සෙල්ලිපිවල අන්තර්ගතය ඔහු විසින් දැඩි වෙහෙසක් ගෙන පරිවර්තනය කර ඇත.

මේ සම්බන්ධයෙන් 'මව්බිම' විමසුමකට පිළිතුරු දුන් අඹන්වල මහතා පින්තූරවලින් පෙනෙන පරිදි සෙල්ලිපි ලෙස පිළිගත හැකි ලිපි තුනක් පෙනෙන්නට ඇතැයි කීය.

මෙයින් එකක් දමිළ භාෂාවෙන් කොටා ඇති අතර එහි එන අකුරු දෙස බලන කල එය දහහතර, පහළොව (14-15) සියවස්වලට අයත් එකක් බවත් තව එකක අන්තිම අකුරු දෙක (අ.ල) වශයෙන් හැඳින්විය හැකි බවත් කීය. අනෙක් සෙල්ලිපිය ඉතා වැදගත් ඓතිහාසික එකක් බවත් එහි ඇති අකුරු දෙකක් හඳුනාගත් බවත් පවසන අඹන්වල මහතා එය (ය-හ) වශයෙන් හඳුනාගත හැකි බවද කියයි.

මේ අකුරු පැරැණිම බ්‍රාහ්මී අක්ෂර බවත් බොහෝවිට එය (ක්‍රි.පූ.) හෝ පළමු වැනි සියවසෙහි ලියූවක් බවත් කීය. පැරැණි අභිලේඛන සලකා බලන කල මෙවැනිම ලිපියක් (අකුරු) ඇති සෙල්ලිපියක් මල්ලිආර හා කදුරුගොඩදී හමුවී ඇති බවත් එය වසභ රජු සමයේ බවත් කියයි.

පරණවිතානයන් පවා අර්ථ දක්වා ඇති පරිදි මේ අකුරු දෙකෙන් සංඥාභාවයක් (ය) හා අයිතියක් (ගේ) යන්න අර්ථ දක්වන (හ) අකුර බවත් පෙන්නා දෙයි. මෙහි බොහෝ කොටස් මැකී හෝ විනාශ වී ගොස් ඇති බව පවසන ඒ මහතා එහෙත් ඉතා හොඳින් හඳුනාගත හැකි කුඩා සෙල්ලිපිය අනුව එය (ක්‍රි.ව.) පළමු සියවසට අයත් පැරැණිම බ්‍රාහ්මී අක්ෂරවලින් කොටා ඇති බවත් ඉතා පැහැදිලි යැයිද කීය.

අපේ රටේ වෙනත් තැන්වලින් දැනට සොයාගෙන ඇති සෙල්ලිපි හා සසඳන විට මේ සෙල්ලිපි තුනෙන් දෙකක් 14-15 සියවස්වලට අයත් (දමිළ) බවත් කුඩා සෙල්ලිපිය පළමු සියවසට අයත් ඉතා පැරැණි සිංහල අක්ෂරවලින් එය කොටා ඇති බවත් කීය. තමන් ළඟදීම මේ ලිපි තුන නැරැඹීමට යන බව අවධාරණය කළ අඹන්වල මහතා එයට පසුව මෙයට වඩා කරුණු අනාවරණය කිරීමට හැකි වෙතැයිද කීය.

උපුටා ගැනීම - http://www.mawbima.lk/34-37354-news-detail.html

 

වැදුම්: 1651
0

ජායාරූප එකතුව

මහා රාවණ උපහාර පූජාව දෙව්රම් මහා විහාරය, පන්නිපිටිය. 2013-09-29

ආශ්‍රිත ප්‍රවර්ග: ජායාරූප එකතුව මෑත කාලීන
වැදුම්: 1607
0

ඓතිහාසික සාධක

"Helawanshaya" "හෙළවංශය" දෙවන වැඩසටහන.

දෙරණ නාලිකාවෙන් ප්‍රචාරය කරනු ලබන හෙළ වංශය වැඩසටහනේ දෙවන වැඩසටහන.

ඔබෙන් වසන්ව ගිය එසේත් නැත්නම් ඔබෙන් හිතා මතා වසන් කළ ඒ මහා හෙළ ශිෂ්ඨාචාරය, ඓතිහාසික කාරනය යලිත් මතු කරන්නට අපට අවසරයි...

වැදුම්: 1795
0

ඓතිහාසික සාධක

දෙරණ නාලිකාවෙන් ප්‍රචාරය කරනු ලබන හෙළ වංශය වැඩසටහනේ පළමු වැඩසටහන.

"Helawanshaya" "හෙළවංශය"

ඔබෙන් වසන්ව ගිය එසේත් නැත්නම් ඔබෙන් හිතා මතා වසන් කළ ඒ මහා හෙළ ශිෂ්ඨාචාරය, ඓතිහාසික කාරනය යලිත් මතු කරන්නට අපට අවසරයි...

වැදුම්: 2039
0

ජායාරූප එකතුව

2013 සැප්තැම්බර් 28දා රාත්‍රී, දෙව්රම් විහාරය, පන්නිපිටිය.

ආශ්‍රිත ප්‍රවර්ග: ජායාරූප එකතුව මෑත කාලීන
වැදුම්: 1535
0

ඓතිහාසික සාධක
වැදුම්: 1853
0

වීඩියෝ දර්ශණ

ලාංකේශ්වර වෙද මහත්මයා විසින් ගායනා කරන රාවණ පුරවර ගීතය.

 

වැදුම්: 1767
0

ලෝකය පුරා ප්‍රචලිත Ancient Aliens වැඩසටහන් මාලාවේ පස්වෙනි අදියරයේ දී සීගිරිය ගැනද සදහන් කරන ලදී. එහි වීඩියෝ දර්ශනය පහතින් දක්වා ඇත.

 

වැදුම්: 1990
0

මෑත කාලීන

නිවැරැදි ස්වස්තිකය

වාස්තු ශිල්පය මුළුමනින්ම සොබාදහම හා බද්ධ වූ ශිල්ප ක්‍රමයකි. මිනිසා ද සොබාදහමේ එක් කොටසක් බැවින් වාස්තු ශිල්පයේ පූර්ණ බලපෑමට මිනිසා ලක්වේ. ඉර, හඳ, පොළොව, ජලය, වාතය, වෘක්ෂලතාවන් හා මිහිමත වාසය කරන්නාවූ සියලු සත්වයෝ සොබාදහමේ අංගයෝය. මීට අමතරව පංච භූතයන්ගේ ඝට්ටනයෙන් නිපදවන්නා වූ විවිධ ශක්තීන්ද අයත් වන්නේ සොබාදහම තුළටයි. මේවා අතර "විෂ්ව ශක්තිය" ප්‍රධාන කොට ගත්තා වූ විවිධ ශක්තීන් සමූහයක් මේ මිහිමත ක්‍රියාත්මක වෙමින් පවතිනවා. නූතන මිනිසාට හඳුනාගත හැකි වූ එවැනි ශක්තීන් අතර චුම්බක ශක්තිය, ගුරුත්ව ශක්තිය ආදිය හඳුනා ගත හැකි වුවද එවැනි වූ තවත් සුවිශේෂී ශක්තීන් ගණනාවක් පෘථිවිය කේන්ද්‍රකොට ගෙන පවතින බව වාස්තු ශිල්පය තුළ පෙන්වා දී තිබෙනවා.

මේ අතර දිශා ශක්ති න්‍යාය ඉතා වැදගත් වෙනවා. වාස්තු ශිල්පයට අනුව නිවාස සෑදීමේදී දිශා ශක්ති න්‍යාය ප්‍රබලව යොදා ගැනීමෙන් නිවෙසට කාන්දු වන විශ්ව ශක්තිය ප්‍රබල කරගත හැකි වෙනවා. එසේම වාස්තු ශිල්පය තුළ භෞතිකව අපට පෙනෙන දැනෙන දේට අමතරව පාරිභෞතික පැතිකඩක් පවතින බව මතක තබා ගත යුතුයි. මිනිසාගේ ප්‍රඥාව නොදියුණු කාලවලදී පාරිභෝගික පැතිකඩ පිළිබඳ කෙරෙහි ද විශේෂ අවධානයක් යොමු නොවන අතර ඇසට පෙනෙන, කනට ඇසෙන, නාසයට දැනෙන, දිවට දැනෙන හා කයට ගැටෙන දේවල් පිළිබඳ පමණක් අවධානය යොමුවේ. එසේ වුවද මිනිස් ශිෂ්ටාචාරයේ ස්වර්ණමය යුගය වූ බුදුවරුන් පහළ වුණු ඒ යුගය තුළ මිනිසාගේ භෞතික පැතිකඩ මෙන්ම අධ්‍යාත්මික පැතිකඩ උපරිම වශයෙන් දියුණුවීම කැපී පෙනෙනවා. මේ නිසා මේ ලෝකය තේරුම් ගැනීමට නම් භෞතික සහ අධ්‍යාත්මික යන කෝණ දෙක පිළිබඳ අවධානය යොමු කළ යුතු බව වාස්තු ශිල්පය මිනිසාට පෙන්වා දී තිබෙනවා. අද මා ඔබගේ අවධානය යොමු කරවීමට උත්සාහ ගන්නේ වාස්තු විද්‍යාවේ පාරභෞතික ශක්ති විශේෂයන් මිනිසාගේ කටයුතු කෙරෙහි බලපානු ලබන සුවිශේෂී අවස්ථාවන් පිළිබඳ පැහැදිලි කර දීමටයි.

දුක - සැප, නින්දා - ප්‍රශංසා, ලාභ - අලාභ, යස - අයස ආදී ලෙස ක්‍රියාත්මක වීමද විශ්ව දහමට අයත් දේවල් ලෙස පෙන්වා දිය හැකියි. මේ ආකාරයට ඔබගේ ගෘහයට වාසනාව සහ අවාසනාව මෙන්ම සශ්‍රී කභාවය හෝ විනාශය ගෙන දෙන්නටම සමත් විෂ්වීය සංකේත පවතින බව දන්නේ කීයෙන් කී දෙනාද. මෙපමණ බලගතු විෂ්වීය සංකේත පිළිබඳ ඔබව දැනුම්වත් කිරීමට අදහස් කළේ ඒ තුළින් මිනිසාට සහ සමාජයට සිදුවන බලපෑම් තරම මනාව දන්නා නිසාමයි.

ස්වස්තිකය

"ස්වස්තිකය" යන වචනය ඔබ මීට පෙර අසා ඇතිවාට සැකයක් නැහැ. ඇත්තට ඔබ එම වචනය අසා තිබුණාට එම වචනයෙන් හඳුන්වන විෂ්ව සංකේතය දැක තිබෙනවාද? ඔබ එයටත් "ඔව්" යැයි පිළිතුරු දීමට පුළුවන්. එසේ වුවද බොහෝ විට "ස්වස්තිකය" යන නාමයෙන් ඔබගේ නෙත ගැටී ඇත්තේ නියම ස්වස්තිකය ද යන්න පිළිබඳ විමසා බැලිය යුතුයි. ස්වස්තිකය යනු විශ්වීය ලාංඡනයකි. එනම් විෂ්වීය හැඩතලයකි. ස්වස්තික ලාංඡනය යනු "විෂ්වයේ විෂ්ව පින පාදන විශ්ව ලාංඡනය" ලෙස හඳුන්වා දිය හැකියි. මෙම විශ්වීය ලාංඡනය ලෝකයාට දෘශ්‍යමාන වන්නේ සුවිශේෂී අවස්ථාවන්වල පමණි. එක් අවස්ථාවක් වන්නේ සක්විති රජ පදවියයි. අනෙක් අවස්ථාව වන්නේ සම්මා සම්බුදු පදවියයි. මේ ලෝකයට කල්ප ගණනකින් පහළ වන සක්විති රජදරුවන් සහ ඊටත් වඩා දුර්ලභ වූ සම්මා සම්බුදුවරුන්ගේ ශ්‍රී පාදයේ පතුලේ සනිටුහන් වන මංගල ලකුණු අතර ස්වස්තිකය ප්‍රබල සලකුණක් ලෙස සටහන් වී තිබෙනවා.

විෂ්වයේ විෂ්ව පින පාදන විෂ්වීය ලාංඡනය අති ප්‍රබල හැඩතලයක් වන අතර මේ තුළින් විෂ්ව ශක්තිය ඇද ගැනීමේ හැකියාව පවතින අතර එය සියලු සත්වයන්ට වාසනාව ගෙන දීමට සමත් වෙනවා. ස්වස්තික ලාංඡනය තුළින් අපගේ සාංසාරික පින් මතුකර ගැනීමට හැකියාව ඇති අතර එය භාවිත කිරීම සහ එයින් පිහිට ලබා ගැනීමට පෙර කුසල් තිබිය යුතුයි. ස්වස්තික ලාංඡනය ගෘහයේ හෝ සශ්‍රික භාවය උදෙසා භාවිත කරනු ලබන ආකාරය පිළිබඳ "සෘෂි" උතුමන් කරුණු කියා දී තිබෙනවා. අපගේ ආදී මුතුන්මිත්තන් ස්වස්තික ලාංඡනයේත් අපමණ පිහිට ලබාගත් අතර හෙළ රජවරු තමන්ගේ සියලු ජයග්‍රහණ උදෙසා භාවිත කළේ ස්වස්තික ලාංඡනයයි.

වර්තමානයේ ශ්‍රී ලාංකික ජනතාවට "ස්වස්තික" ලාංඡනයේ නාමයෙන් බොහෝ විට ලැබෙන්නේ "විනාශම් ලකුණයි." ස්වස්තික ලාංඡනයේ හැඩතලයටම සමානකමක් දක්වන විනාශම් ලකුණ අපේ රටට නොමසුරුව දායාද කොට තිබෙන්නේ ද වාස්තු ශිල්පය ඇතුළුව විශ්වීය ශිල්ප අපට දායාද කළ ඉන්දියාවම වීම අභාග්‍යයකි. මෙය දැනුම්වත්ව සිදුවනවාද නොදැනුම්වත්ව සිදුවනවාද කියා වෙන්ව හඳුනා ගැනීම ඔබටම භාර කරමි. කෙසේ වුවද ශ්‍රී ලංකාව තුළ "ස්වස්තිකය" කියා "විනාශම්" ලකුණ ජයටම භාවිත කරන බවනම් නොරහසකි.

විනාශම් ලකුණ

ස්වස්තිකය යනු විෂ්වයේ විෂ්වීය පින ප්‍රධාන විෂ්ව ලාංඡනය මෙන්ම විනාශම් ලකුණ විෂ්වීය අකුසල් බලවත් කරවන විෂ්ව ලාංඡනයක් ලෙස ඔබට අවාසනාව ගෙන ඒමට සමත් වනු ඇත. විනාශම් ලකුණ ඔබට නිශ්චිතවම හඳුනා ගැනීමට හැකි හොඳම තැනක් තිබෙනවා. එනම් ජර්මනියේ හිට්ලර්ගේ යුද සලකුණ ලෙස භාවිත කළ ලාංඡනය ඔබට මතකද? එය ස්වස්තික ලාංඡනය ලෙස හඳුන්වා තිබුණද එය "විනාශම් ලකුණ" බව හිට්ලර් පවා දැන හිටියේ නැහැ. ඉන්දියාවේ වාස්තු ශිල්පය ජර්මනියට ගෙන ගිය හිට්ලර් තමන්ගේ යුද්ධය ජයග්‍රහණය සඳහා ස්වස්තික ලාංඡනය වාස්තු ශිල්පීන්ගෙන් ඉල්ලූ විට ඔවුන් හිට්ලර්ට ලබාදුන්නේ මෙම විනාශම් ලකුණයි. එහි ප්‍රතිඵලය වූයේ මුළු මහත් ජර්මන් ජාතියම විනාශයට පත්වීම බව ඉතිහාසය කියා දෙනවා.

ස්වස්තිකය හා විනාශම් අතර වෙනස

ස්වස්තික ලාංඡනය සහ විනාශම් ලාංඡනය අතර වෙනස එක එල්ලේ හඳුනාගන්න අපහසුයි. සෞභාග්‍ය හා විනාශය කැන්දන මෙම ලාංඡනයේ එක පැත්තක් අයත් වන්නේ ස්වස්තිකයට වන අතර අනෙක් පැත්ත විනාශම් ලකුණට අයත් වේ. ඒ නිසා මෙය අප නිශ්චිතවම හඳුනාගත යුතු වෙනවා.

ස්වස්තික ලාංඡනය දෝලනය වන්නේ දක්ෂිවණාවර්තවයි. දක්ෂිවණාවර්තව දෝලනය වෙනවා යනු සොබාදහමේ දිශාවට චලනය වීම යනුයි. සොබාදහමේ දිශාව වන්නේ දකුණු දිශාවයි. මේ නිසා නියම ස්වස්තික ලාංඡනයකට සුළං වැදුණු විට දක්ෂිවණාවර්තව කැරකැවීම සිදුවේ. එසේ වුවද විනාශම් ලකුණ කැරකෙන්නේ වාමාවර්තවයි. එය සොබාදහමට විරුද්ධ දිශාවයි. වමාවර්තව දෝලනය වන සෑම දෙයක්ම ගමන් කරන්නේ ආපස්සට බව මතක තබා ගන්න. මේ නිසා ඔබගේ පෙර සංසාර අකුසල් බලවත් වී ඔබට අයහපතම ඇතිවේ.

විනාශම් ලකුණ ඔබට හමුවන ප්‍රබල ස්ථාන

අද ශ්‍රී ලංකාවේ දේව රූප භාවිතය බහුලව දක්නට ලැබෙනවා. මේ අතරින් ගණ දෙවියන්, ලක්ෂ්මි දේවිය සහ සරස්වතී දේව රූප ප්‍රබල වෙනවා. විශේෂයෙන් ගණ දෙවියන් අපගේ කුඩා ළමුයින්ට අධ්‍යාපන කටයුතු සාර්ථක කර ගැනීමට යොදා ගන්නවා. එසේ වුවද එම ගණ දෙවි රූපයේ "විනාශම් ලකුණ" ඇතුළත් කර තිබෙන බව ඔබ දන්නේ නැහැ. ඔබේ දරුවාට එයින් යහපතක් සිදුනොවන බව ඔබට තේරෙන්නේ කල්ගත වූ පසුවයි. එසේම ශ්‍රී ලංකාවේ ව්‍යාපාරවල ලක්ෂ්මී හා ගණ දෙවි රූප භාවිත කරනවා. ඒවා තුළද විනාශම් ලකුණ ඇතුළත් කොට තිබෙනවා. බොහෝ විට ව්‍යාපාර විනාශ වීමට මෙම කරුණු ඉවහල් වී තිබෙන බව පෙනී යනවා.

ශ්‍රී ලංකාව තුළ විනාශම් ලකුණ බහුල වීමට පටන් ගත්තේ 1970 දශකයෙන් පසුවයි. ඔබගේ නිවෙසේ ඇති පැරැණි දේව රූපවල මෙම ලාංඡනය ඇතුළත් නොවන බවද කිව යුතුයි. ඔබට දෙවියන් ඇදහීමට අවශ්‍යම නම් විනාශම් ලකුණ නොපෙනෙන සේ වසා හෝ එම ලාංඡනය ඉවත් කොට දේවරූප භාවිත කිරීම වරදක් නොවේ. එසේම ශ්‍රී ලංකාවේ සමහර දෛවඥයන්ද තමන්ගේ ලාංඡනය ලෙස මෙම විනාශම් ලකුණ නොදැනුවත්කමෙන් භාවිත කරන බව පෙනී යනවා. විශේෂයෙන් ඔවුන්ගේ ජන්ම පත්‍ර සටහන්වල සහ ලිපි ශීර්ෂවල මෙන්ම නාමපුවරුවේද විනාශම් ලකුණ සටහන් කොට තිබෙනවා. මීටත් වඩා භයානක අවස්ථාවන් තිබෙන බව ඔබ වෙත පෙන්වා දෙන්නම්. සමහර "යන්ත්‍ර" වල මෙම විනාශම් ලකුණ එක්කොට තිබෙනවා. මේවා නොදැනුවත්කමින් සිදුවන දේවල් වුවද එම යන්ත්‍ර ළඟ තබා ගන්නා අයවලුන්ට සිදුවන අයහපත සුළු පටු නොවේ. ඔබ කිසියම් යන්ත්‍රයක් භාවිත කිරීමේදී එහි ඇති විශ්ව සලකුණු ගැනද අවධානය යොමු කිරීම වැදගත් වෙනවා.

ලෝකයේ විෂ්ව තරංග හා විෂ්ව හැඩතල මිනිසා වෙත අති ප්‍රබල බලපෑමක් සිදුකරන බව සක්සුදක්සේ පැහැදිලියි. මෙවැනි දෑ පිළිබඳ ඔබ අවධානය යොමු කළාද? අවධානය යොමු නොකළද? එයින් දැනෙන ප්‍රතිඵලය වෙනස් නොවේ. මේ නිසා ඔබගේ නිවෙසේ සහ ව්‍යාපාරයේ සෞභාග්‍ය සහ දියුණුව අපේක්ෂා කරන්නේ නම් විෂ්වයේ විෂ්වීය හැඩතල සහ ලාංඡන පිළිබඳ විමිසිලිමත් වන්න. විශේෂයෙන් ස්වස්තිකය යනු පිනෙහි අර්ථය වන අතර විනාශම් යනු පවෙහි අර්ථය ප්‍රබල කරන විශ්ව හැඩතල වේ.

ස්වස්තිකයෙන් ලබාගත හැකි ප්‍රයෝජන

  • නිවෙසේ හා ව්‍යාපාරයේ විෂ්ව ශක්තිය උරා ගැනීම ප්‍රබල කරයි. මේ නිසා වාස්තු දෝෂ දුරුවේ.
  • ස්වස්තිකය දර්ශනය වීමෙන් මනස සැහැල්ලු වේ. ලේ ධාතුව පිරිසුදු වේ.
  • ස්වස්තිකය මත දක්ෂිණාවර්තව දෑත චලනය කිරීම තුළින් තමන්ගේ අරමුණ ඉටුවේ.
  • ඔබගේ ගෘහයට දෙවියන්ට ආරාධනා කරන ලාංඡනය වේ.
  • දරුවන්ගේ අධ්‍යාපන කටයුතු සාර්ථක වීම සිදුවේ.
  • සතුරු උවදුරු දුරුවේ.
  • ධනය වැඩේ. රෝග මැ‍ඩේ.
  • සියලු යහපත් දෑ සිදුවේ.

විනාශම් ලකුණේ විපාක

  • නිවෙසේ සහ ව්‍යාපාරයේ විශ්ව ශක්ති දුර්වල වේ. වාස්තු දෝෂ බලවත් වේ.
  • විනාශම් ලකුණ දර්ශනය වීමෙන් මනස අවුල් වේ. ලේ ධාතුව අපිරිසිදු වේ.
  • ඔබගේ ගෘහය අමනුෂ්‍යයන්ට ප්‍රිය වේ.
  • දරුවන්ගේ අධ්‍යාපන කටයුතු අසාර්ථක වේ.
  • සතුරු කරදර බහුලවේ.
  • දිළිඳු වේ. රෝග වැඩේ.
  • ස්වාමි-භාර්යා අසමගිය වැඩි වේ.
  • සියලු අයහපත් දෑ සිදුවේ.

වාස්තු ශිල්පයේ පිහිට, පිළිසරණ පතන සියලු ලොව වැසියන්ගේ හිත සුව පිණිස සෘෂි උතුමන් ලොවට පෙන්වා දුන් මා හැඟි වාස්තු ශිල්පයේ සිසිලස සියලු සත්වයන්ට මෙත් සිතිනි.

වාස්තු විද්‍යාවේ විශාරද ශාස්ත්‍රවේදී පේරාදෙණියේ - ඩී. යූ. සෙනරත් මහතා
+94 714402574

උපුටා ගැනීම - http://www.mawbima.lk/84-34817-news-detail.html

ආශ්‍රිත ප්‍රවර්ග: මෑත කාලීන සිව් හෙලය සුර අසුර
වැදුම්: 3061
0

එක් කලක මහාභාරතය සහ භගවත් ගීතාව ඉන්දියාවේ පූජනීයත්වයට පත් වීර කාව්‍යයන් දෙකක් ලෙස සලකනු ලැබිණි. එහෙත් අද වනවිට එම ග්‍රන්ථ වීර කාව්‍යයක් නොව ඉන්දියාවේ සැබෑ ඉතිහාසය වන බවට ඔප්පු වී හමාරය. ඊට පදනම වැටණේ වසර ගණනක් තිස්සේ සිදු කළ පුරාවෘත්ත අධ්‍යයනයයි. මහාභාරතය භගවත් ගීතාව මිත්‍යාවක් ලෙසින් බැහැර කිරීම පසෙකලා එහි සඳහන් කෙරෙන ස්ථාන සැබෑ ලෙසම කොහේ හෝ ස්ථාන ගතවී ඇත්දැයි යන්න එකින් එක ගෙන අධ්‍යයනය කළේය.

බොම්බායෙන් සැතපුම් 200ක් පමණ උතුරින් කුම්බේ බොක්කේ මුහුදු යට සැඟවී තිබූ ජනස්ථාන් නගරය සොයාගැනීමට සාගර දුෂණ කොමිසමට හැකිවූයේ එලෙසය. එය වැඩිදුරටත් ගවේෂණය හරහා එය රාමායණයේ සඳහන් වන රාවණ රජුගේ සොහොයුරන් වූ ඛර හා දුෂණ විසින් පාලනය කළ දණ්ඩ කාරණය බව සොයා ගත්තේය. එහි උපරැජිනය වූයේ කුම්භාණිය. මෙහි ප‍්‍රධාන නගරය ජනස්ථානය ලෙසත් හඳුනාගන්නට ලැබිණි. මේ සොයාගැනීමත් සමගම ඉන්දියානු වීර කාව්‍ය අධ්‍යයනය ඇරඹුණු අතර මහාභාරතයේ මෙන්ම රාමායණයේ සඳහන් බොහෝ නගර මේ ඔස්සේ මතු කරගත හැකි විය. ජනස්ථාන් නගරය කාල නිර්ණය කිරීමේදී එය වසර 10000කට වඩා පැරැණි බව සොයාගැනීමත් සමගම ඉන්දීය ඉතිහාසය වසර අටදහසකින් පමණ ඈතට දිව ගියේය. දණ්ඩ කාරණය රාවණ රජුගේ සොහොයුරා පාලනය කළ නගරය බව ඉන්දියානුවන් පිළිගනිද්දී තවමත් අප සමාජය රාවණ පිළිනොගන්නේ මන්දැයි ගැටලූවක්, ඉතිහාසය දිගුකර ගැනීමක් හෝ වෙනස් කරගැනීමක් අපට අවශ්‍ය නැත. එහෙත් විද්‍යාවෙන් හෝ පුරාවිද්‍යාවෙන් සනාත නොවූ පලියට ඒවා මිත්‍යාවන් හෝ අසත්‍ය ලෙස බැහැර කළ නොහැකිය. යටත් විජිත සමයේ ලංකා පොළොව තුළ සැඟවී තිබූ අතිවිශාල ප‍්‍රමාණයක් පුරාවස්තු නැව් පිටින් හිරු නොබසින අධිරාජ්‍යය වෙත ඇදී ගිය බවට  ඕනෑ තරම් සාධක ඇත. පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුව පිහිටි වූයේ කුමක් අරබයාද යන්න ඉංගී‍්‍රසි ජාතික බෙල් පිළිබඳ අධ්‍යයනය කළවිට කරුණු අවබෝධ කරගත හැකිය. බොහෝ දෙනෙක් රාවණ පිළිබඳ කරුණු බැහැර කරනා පදනමේ සිට බැලූ කල එසේනම් යන්ත‍්‍ර මන්ත‍්‍ර ක‍්‍රම මෙන්ම බලි යාග ක‍්‍රම සියල්ල ඉවත දැමීමටත් සිදු වේ. මක්නිසාද යත් ඒ කිසිවක් විද්‍යාවට හසුනොවන නිසාය.

යටත් විජිත සමයේ ලංකා පොළොව තුළ සැඟවී තිබූ අතිවිශාල ප්‍රමාණයක් පුරාවස්තු නැව් පිටින් හිරු නොබසින අධිරාජ්‍යය වෙත ඇදී ගිය බවට ඕනෑ තරම් සාධක ඇත. පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුව පිහිට වූයේ කුමක් අරබයාද යන්න ඉංග්‍රීසි ජාතික බෙල් පිළිබඳ අධ්‍යයනය කළවිට කරුණු අවබෝධ කරගත හැකිය. බොහෝ දෙනෙක් රාවණ පිළිබඳ කරුණු බැහැර කරනා පදනමේ සිට බැලූ කල එසේනම් යන්ත්‍ර මන්ත්‍ර ක්‍රම මෙන්ම බලි යාග ක්‍රම සියල්ල ඉවත දැමීමටත් සිදු වේ. මක්නිසාද යත් ඒ කිසිවක් විද්‍යාවට හසුනොවන නිසාය.

පසුගිය කාලයේදී ලංකාව තුළ හෙළ ඉතිහාසයට සම්බන්ධ බොහෝ තොරතුරු අනාවරණය කරගැනීමට හැකි විය. මීට පෙරදී අප පෙන්වාදුන් ස්ථාන වලින්ම ඒ කියූ පරිදිම උමං මතුවිය. අප රාවණ යුගයේ ජල තාක්ෂණය යන ලිපිය තුළ සිතියම් ගතකර දැක්වූ අයුරින්ම උමා ඔය ව්‍යාපෘතිය තුළ උමං මාර්ග සොයාගැනීමට හැකිවිය. සාදින්නාගල උමඟ තවත් එලෙස හමුවූ උමං මාර්ගයකි. ඉදිරි කාලයේදී සොයා ගනු ඇතැයි කී හෙළයන්ගේ පළිඟු පිරමීඩය ග්‍රීන්ලන්තයෙන් සොයාගෙන අවසන්ය. එසේම සක්‍රිය මට්ටමේ සක්වළ දොරටුවක් සහිත පිරමීඩයක් රාවණ ශක්තිය හරහා මතුවන බව අපි පැවසුවෙමු. 2012 අග භාගයේදී මෙක්සිකෝවෙන් සොයාගත් දෙවැනි මායා පිරමීඩයෙන් මතු වූ සක්වළ දොරටුව ලොව මෙතෙක් සොයාගත් අද්විතියම සක්වළ දොරටුව බව මේ වනවිට පර්යේෂකයෝ ප්‍රකාශ කර හමාරය. එසේනම් මේවා මතුවනුයේ අහම්බයකින් නොවන බව අප තේරුම්ගත යුතුය.

පසුගියදා චීනය තොරතුරු චන්ද්‍රිකාවක් කක්ෂගත කළේය. එහි අයිතියක් අපටද ඇති බවට මතයක් ඇත. එහි අයිතිය කෙසේ වෙතත් දැන් අපට නමට හෝ චන්ද්‍රිකාවක් ඇත. චන්ද්‍රිකා තුනක් තිර් ත්‍රිකෝණාකාරව පෘථිවිය වටා කක්ෂගත කිරීම හරහා පෘථිවිය තුළ සන්නිවේදන කටයුතු සිදු කළ හැකි බව මුලින්ම පරික්ෂා කළේ ආතර් සී. ක්ලාක් මහතාය. වර්තමානය වනවිට එය ක්‍රියාවට නැගී ඇත. යම් චන්ද්‍රිකාවක් කක්ෂගත කළ විට එය ඒකාකාරීව පෘථිවිය වටා භ්‍රමණය වීම සිදුවෙයි.

මීට වසර ගණනකට ඈත අතීතයේ ලියැවුණු රාමායණයේ මෙයට සමාන සිදුවීමක් දැකගත හැකිවෙයි. එහි සඳහන් වන ආකාරයට රාවණ රජුගේ බලගතුම අවි තුනක් වේරම්බ වාතයේ සඟවා පැවති අතර අවශ්‍ය අවස්ථාවන් වලදී පමණක් හිමාලයේ මුදුනට ගොස් එම අවි ලබාගත් බව එහි සඳහන් වෙයි. රාමායණය කෙමෙන් කෙමෙන් සත්‍යයක් වන තැනට තොරතුරු මතු කරගෙන ඇත්නම් මෙහිදි සත්‍යයක් පැවතිය යුතුය. වේරම්බ වාතය විද්‍යාත්මක පදනමක් සහිතව සොයාගනු ලබන්නේ 1941දීය. පෘථිවි මට්ටමේ සිට අඩි 25000-30000 උසකින් පෘථිවිය වටා ගමන් කරනා ශක්ති ධාරාවකි. ගුවන් යානා භාෂාවේදී මෙය ජෙට් ස්ට්‍රීම් (Jet Stream) ලෙස හඳුන්වනු ලබයි. මෙම වායු ධාරාව තුළදී එක් පසෙකට ගමන් කිරීමේදී යානයට දෙගුණයක වේගයක් ලැබෙන අතර අනෙක් පසට ගමන් කිරීමේදී එහි වේගය අඩකින් අඩුවීම සිදුවෙයි. පහළ කක්ෂ මට්ටම ලෙස හැඳින්වෙන්නේ ද මෙයයි.

රාමායණය තුළ වේරම්බ වාතයේ සැඟවූ රාවණ රජුගේ ආයුධ තුනක් පිළිබඳ කතා කිරීමට හේතුව පැහැදිලිය. යුද්ධයක බලගතුම අවිය වනුයේ තොරතුරුය. ඇමෙරිකාව ලෝකය පුරා සියලූ රටවල තොරතුරු ගන්නේ චන්ද්‍රිකා හරහාය.

රාමායණ කතුවරයාට මෙය අවියක් ලෙසින් සිතන්නට පැහැදිලි හේතුද ඇත. වේරම්බ වාතය යනු පහළම කක්ෂයයි. එනම් මෙහි ස්ථානගත කළ චන්ද්‍රිකා තුනක් හරහා තොරතුරු ලබා ගැනීමේ ක්‍රම වේදයක් රාවණ රජු භාවිත කළේ යැයි කීම පදනම් විරහිත කතාවක් නොවේ. යුද්ධයක් ජයගැනීමට මෙන්ම ලෝකයම ජනාවාස කළ හෙළයන්ගේ ප්‍රධානම අවිය වන්නට ඇත්තේ මෙයයි. මෙය බහුතරයකට විහිළුවක් සේ සිතෙනන්ට පුළුවන. එහෙත් පසුගිය කාලයේ ගිලීගිය නැවකින් සොයාගත් වසර දෙදහසකටත් වඩා පැරැණි පරිගණකයක් සේ හඳුනාගත් ඇන්ටිකතිරියා මැෂිම විහිළුවකැයි කිසිවකුට හෝ පැවසිය නොහැකිය.

එය නූතන විද්‍යාවෙන් ද පිළිගෙන හමාරය. කඩාවැටුණු පිටසක්වළ යානාවක තිබූ පරිගණකයක් සේ යම් මත ඉදිරිපත් වුවත් විද්‍යාඥයන් විසින් ඇන්ටිකතිරියා මැෂිමේ ආකෘතියක් නිර්මාණය කිරීමත් සමග අදින් වසර දහස් ගණනකට පෙර පැවති පරිගණක තාක්ෂණ ක්‍රමවේදයක් පිළිබඳ නැවත සිතන්නට අවස්ථාව විවර කළේය. බටහිර විද්වතුන් ලංකාවට මෙන්ම ඉන්දියාවට පැමිණ හදාරන ලද්දේ රාවණ ඉතිහාසයයි. ඔවුහු හෙළ දැනුම බටහිරට ගෙන ගොස් තමන්ගේ සොයා ගැනීම් ලෙස ලෝකයට හෙළි කළහ.

රාමායණයේ සඳහන් වන ලෙසට රාවණ රජතුමා වේරම්බ වාතයේ සැඟවූ ආයුධ ගැනීමට හිමාලයේ මුදුනට නැගිය යුතුය. මෙය ඉතා සරල කතාවකි. එහෙත් තාක්ෂණය දන්නා හෙළයන් මෙහි ඇතුළාන්තය ගැන හොඳින් දැන සිටියේය. එවරස්ට් කන්දේ උස අඩි 29029 කි. එනම් හිමාලය හරහා වේරම්බ වාතය වක්‍රාකාරව ගලායයි. මෙහිදී ඉතා සියුම් ක්‍රම වේදයක් ඔස්සේ චන්ද්‍රිකාවක් කක්ෂගත කිරීමට හැකියාව පැවතුණි. වේරම්බ වාතය යනු ඒකාකාරීව පෘථිවිය වටා ගමන් කරනා වායු ධාරාවක් බැවින් මෙය නිරන්තරව භ්‍රමණය වීම සිදු වෙයි. අප කතා කරනුයේ නූතන විද්‍යාවෙන් ඔප්පු වූ රාමායණයේ සඟවා විස්තර කළ හෙළයන්ගේ දස්කම් ගැනය. පසුගිය දා චීනය චන්ද්‍රිකාවක් ගුවන්ගත කිරීමත් සමගම ගුවන්යානා තාක්ෂණය පිළිබඳ ඇති වූ උණුසුම් කතාබහ තවමත් කිසිවකුටත් අමතක නැත. එහෙත් එහිදී අවශ්‍ය වන්නේ අපේ රට තුළ නිපදවූ චන්ද්‍රිකාවක් තනන්නට අපේම වුවමනා දැනුම එක්කාසු කරගෙන එවන් නිර්මාණයක් කිරීමය. ඒ අවශ්‍යතාව සහිත යුගය එළැඹ ඇත. මන්ද හෙළයන්ගේ යුගය උදාවී ඇති බැවින.

කාංචන මනමේන්ද්‍ර

උපුටා ගැනීම - http://lankacnews.com/sinhala/main-news/93620/

වැදුම්: 1806
0

රාවණ ඉතිහාසය

ආචාර්ය මිරැන්ඩෝ ඔබේසේකර මහතා මව්බිම පුවත්පතේ පළ කළ "රාවණාවත" ලිපි එකතුව. ලිපි අයිතිය මෙන්ම මෙහි වගකීමත් මව්බිම පුවත්පතම සතු බවත් කාරුණිකව දන්වා සිටිමි.

b2ap3_thumbnail_2_20131101-044927_1.jpg

b2ap3_thumbnail_3_20131101-044932_1.jpg

b2ap3_thumbnail_1_20131101-044916_1.jpg

b2ap3_thumbnail_4_20131101-044935_1.jpgලිපි එකතුව මෙතනින් භාගත කර ගන්න.

http://www.mediafire.com/download/wrpt4ll7n3a5cr3/helayugaya2.zip

ආශ්‍රිත ප්‍රවර්ග: මෑත කාලීන රාවණ ඉතිහාසය
වැදුම්: 2540
0

රාවණ ඉතිහාසය

කාංචන ගීත මනමේන්ද්‍ර මහතා රන්දිව පුවත්පතේ පළ කළ "හෙළයුගය සොයා යෑම" ලිපි එකතුව. ලිපි අයිතිය මෙන්ම මෙහි වගකීමත් රන්දිව පුවත්පතම සතු බවත් කාරුණිකව දන්වා සිටිමි.

ලිපි එකතුව මෙතනින් භාගත කර ගන්න.

http://www.mediafire.com/download/1attc9quuvex7ys/helayugaya1.rar

ආශ්‍රිත ප්‍රවර්ග: මෑත කාලීන රාවණ ඉතිහාසය
වැදුම්: 1776
0

ගීත සහ කවි

අමරසිරි පීරිස්, සමන් ලෙනින් සහ බෙන් සොශැක් විසින් ගායනය කරන රාවණ රඡු ගීතය.

ගායනය-අමරසිරි පීරිස්, සමන් ලෙනින්, බෙන් සොශැක්

වැදුම්: 2034
0

ගොඩවාය ආසන්න මුහුදෙන් හමුවූ පැරණි නෞකාව මෙතෙක් ඉන්දියන් සාගරයෙන් හමුවූ පැරණිතම නෞකාව බව පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුවේ අධ්‍යක්ෂ ජනරාල් ආචාර්ය සෙනරත් දිසානායක මහතා පවසයි. ගොඩවාය සිට කිලෝ මීටර 3.5 ක් ඈත මුහුදේ අඩි 110 ක් ගැඹුරින් දැව කොටස්, වළං කැබලි කිහිපයක් හා ගල් බංකු දෙකක් හමුවූ බව ද ඒවා පැරණි රුවල් නැවක කොටස් බව ද පුරාවිද්‍යාඥයෝ පවසති. ප්‍රංශය හා ඇමෙරිකාව සමග එක්ව පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුවත්, මධ්‍යම සංස්කෘතික අරමුදලේ ගාල්ල මුහුදු පුරාවිද්‍යා ඒකකයත් මෙහි ගවේෂණ හා සංරක්ෂණ කටයුතු ආරම්භ කර තිබේ.

ප්‍රංශයේ සෝබෝන් විශ්ව විද්‍යාලයේ මහාචාර්ය ඔස්මන්ඩ් බෝපේආරච්චි මහතා පවසන්නේ නැවක අවශේෂ ලෙස හඳුනාගත් දැව කොටස් කිහිපයක් පරීක්ෂා කිරීමේදී ඒවා (ක්‍රි.පූ. 1වන හා 2වන) සියවස් වලට අයත් බව තහවුරු වූ බවයි. මෙතෙක් කරන ලද පර්යේෂණ වලට අනුව ගොඩවායේ ගිලී ඇත්තේ අදින් වසර 2200 ට පමණ පෙරාතුව දැවයෙන් නිර්මාණය කළ නෞකාවක් බවද පුරාවිද්‍යාඥයෝ පවසති. මෙහි සංරක්ෂණ කටයුතු සඳහා තවත් වසර හතරක පමණ කාලයක් ගතවනු ඇත.

උපුටා ගැනීම - http://www.lankadeepa.lk/index.php/articles/92908

 

වැදුම්: 1655
0

අංගම්පොර

ගුවන් හමුදා විශේෂ බලකායේ සහ ගුවන් හමුදා ප්‍රභූ ආරක්ෂක අංශයේ ගුවන් භටයින් 37 දෙනෙක් මාස හයක අංගම්පොර සටන් පුහුණුව ගුවන් හමුදාපති එයාර් මාෂල් හර්ෂ අබේවික්‍රම මහතාගේ ප්‍රධානත්වයෙන් පැවති උත්සවයේදි නිළ වශයෙන් අවසන් කළහ.

අංගම්පොර සටන් කලාව යනු වසර තිස් තුන් දහසක් පමණ පැරණි ඉතිහාසයක් ඇති සටන් කලාවකි. මෙම සටන් කලාව රාවණා යුගයේ සිට පැවත එන බවට පැවසෙන අතර මේ වන විට එය අභාවයට යමින් පවති.

උපුටා ගැනීම - http://www.lankadeepa.lk/index.php/articles/92626

ආශ්‍රිත ප්‍රවර්ග: අංගම්පොර මෑත කාලීන
වැදුම්: 1710
0

ගීත සහ කවි

ගායනය-ජිනිදු ප්‍රවීන්, උදේශික සමරතුංග, තුසිත සැම්සන්
රචනය-G.S. විතානගමගේ
සංගීතය-ප්‍රසන්න දිසානායක, සමීර උදයංග, ජිනිදු ප්‍රවීන්

ආශ්‍රිත ප්‍රවර්ග: ගීත සහ කවි මෑත කාලීන
වැදුම්: 1698
0

ගීත සහ කවි

නිර්මාණය- 2011 සැප්තැම්බර්
ගායනය-සමන් ලෙනින්
සංගීතය-පබළු විජේගුණවර්ධන
රචනය-ධම්මික හෙට්ටිආරච්චි
ඉදිරිපත් කිරීම-රාවන සොයුරෝ

ආශ්‍රිත ප්‍රවර්ග: ගීත සහ කවි මෑත කාලීන
වැදුම්: 1760
0

ලිපි


විද්‍යුත් ලිපි මගින් සම්බන්ද වෙන්න

315418
යාවත්කාලීනය: 05-09-2014